Eergisteren de brandstofpomp er eens onderuit gehaald. Had een mysterieus benzinelek maar zag niet van waar het kwam. Eens eruit vanalles getest maar kon nergens een lek vinden. Gezien het rond de aasluitingen met verschillende leidingen wat vochtig was vermoed ik dat er gewoon een paar klemmetjes niet goed vast zaten, benzine spoot er ook niet uit maar druppelde op verschillende plaatsen naar beneden.
Gezien alles er toch uit was heb ik gelijk de brandstoffilter vervangen, wist namelijk niet wanneer dit laatst gebeurd was, en hij zag er al vrij oud uit.
Voor de banjo koppelingen gebruikt VW een soort rondellen met aan de binnenkant een rubber randje, als dichting. Kon deze nergens vinden hier in de buurt en heb dus O-ringen gebruikt. Benieuwd of dit zal houden.
Dan heb ik me op de achterremmen gestort. Zoveel vastgeroeste bouten...
Ik kreeg alles los tot ik bij de remzadels kwam. Zijn twee inbus schroeven maat 8 en ze zaten zodanig vast dat ik er maar eentje met de losse hand heb los gekregen. Ik heb dan besloten een stuk van mijn remschijf te slijpen zodat ik de schijf er af kon halen en dan aan de achterkant van de bouten kon om daar ook met WD40 te spuiten.
Dan heb ik met een schroevendraaier zoveel mogelijk vuil en roest uit het gaat geprutst en altijd maar weer WD40 opgespoten. De bout steek namelijk niet helemaal door het remzadel en dat kleine gat dat overblijft zat vol geroest. Daarna heb ik wat geklopt tegen het remzadel zodat het omhoog draaide (onderste schroef was eerst los) en de combinatie van WD40 en continu het omhoog te draaien en weer naar beneden heeft de bovenste bout losgemaakt.
Aan de andere kant heb ik dezelfde tactiek gevolgd, heb enkel hitte moeten gebruiken om de eerste bout los te krijgen.
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.ne...3d4&oe=56B81BD5
Meteen laten zandstralen door een vriend van me die om de hoek woont, for free
En vandaag heb ik de lagerschalen in de achterste remschijven laten persen en dan de roulementen erin gestoken, lekker vettig!
En heb ook alle uitlaatrubbers vervangen, deze waren zo verduurd als iets, begrijp niet dat 2 vd 3 het nog niet geknapt waren...