Ik heb voor de zekerheid dezelfde vraag gesteld aan het RDW,
En daar kreeg ik gisteren deze mail over terug,
Nu heb ik alleen maar meer vraagtekens eigenlijk haha
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt aan de RDW om informatie over het verbreden van de wielkasten aan uw voertuig.
Het verbreden van de spatborden aan uw voertuig mag tot een maximum van breedte 2,55 cm van het voertuig, mits er geen scherp uitstekende delen zichtbaar zijn. Het plaatmateriaal wat u wilt gebruiken mag u zelf bepalen.
Wanneer u de spoorbreedte van uw voertuig gaat wijzigen dan is het noodzakelijk dat het voertuig gekeurd wordt op een RDW-keuringsstation. Het voertuig zal een wegdragtest moeten ondergaan bij het Testcentrum in Leystad.
De kosten voor deze keuring bedragen ongeveer 375,00 euro exclusief de kosten van het keuringsstation.
Door op onderstaande linkte klikken kunt u de informatie lezen wat de weggedragtest precies inhoud:
http://wetten.overheid.nl/BWBR00257...2Bweggedrag%2B/
Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
--Oorspronkelijk bericht--
Van:
Datum: 26-3-2014 11:05:22
Aan:
info@rdw.nl
Onderwerp: gaat over een voertuig
Contactgegevens : Dhr.
Voorletters : F
Achternaam :
E-mail :
Adres :
Postcode :
Plaats :
Land :
Telefoonnummer :
Vraag: : gaat over een voertuig
Kenteken :
Burgerservicenummer :
Vraag/Opmerking : Geachte,
Ik ben in het bezit van een Golf2 uit 1984.
Deze ben ik volledig aan het reviseren,
Graag wil ik de wielkasten verbreden,
Ik wou dit doen met 2 mm dik plaatstaal, de bedoeling is om de spatborden gemeten vanaf de binnenste rand 5 tot 8 cm te verbreden.
Hierbij komen er ook bredere banden onder.
Op de markt zijn voor diverse auto's polyester spatborden te koop, echter niet voor mijn auto,
Hierdoor ga ik er vanuit dat het verbreden van de spatborden is toegestaan.
Nu is mijn vraag, mag ik dit doen met dun enkelwandig plaatstaal?
Hoever mag ik de spatborden verbreden ten opzichte van de bestaande spatborden.
Er komen geen scherpe randen aan, en alles wordt vakkundig gelast door een bedrijf dat vooral werkzaamheden verricht in de autosport.
Ik hoop op een spoedige reactie,
Met vriendelijke groet,
Ferry