View Single Post
Old 30-03-2014, 08:47
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

allé, snel ff 2 tellers open gegooid:

als je een latere golf teller hebt, dan heb je zoiets steken. het groene tandwiel is 'meestal' de oorzaak van het niet tellen. dat tandwieltje durft er zelf af te schuiven. dit is ook wat de garage me vertelde toen ik zei dat men teller niet telde

het probleem dat ik had: dat tandwiel zat muurvast en kreeg ik er zelf niet af om te lijmen. had ook ergens een foto gevonden op internet van dit probleem, en mijn teller leek hier TOTAAL NIET op.

dus nu een oudere VDO teller unit:
ik had er dus zo eentje, met zo een grote printplaat rond
daar zit dus aan de rode pijl ook zo een tandwieltje, maar deze keer een donkergroen. en deze komen echt niet los. probleem zit hem aan de andere kant daar.

daar zit namelijk een metaal tandwiel die ook op deze as zit en daar de tellerschijfjes aandrijft.

ik kon het groene tandwiel links tegenhouden, en rechts gewoon aan het grijze metaal draaien. dit is KUT om te repareren
ter info: de teller hier op tafel die ik open had gedaan om fotos te nemen, slipt daar ook door. vermoedelijk moet hier een bepaalde slip op zitten.

als ik het mij goed herinner heb ik dat tandwiel als volgt gelijmt: als eerste haal je de mechaniek maar helemaal uit elkaar. dan neem je een kleine schroevendraaier en duw je die as eruit (richting het groene tandwiel), net genoeg tot je dat metaal wiel eruit krijgt. asje proper maken, tandwiel proper maken en dan deed ik een HEEEEEEEEEEL KLEIN beetje lijm in het tandwiel, ff op zijn plaats houden en snel het asje er weer indrukken. en dan ONMIDDELIJK aan het asje draaien zodat deze zich niet vastlijmt in de plastiek.

ik had voor u gehoopt dat het linkse groene loszat, maar aangezien hij nog niet telt, zal je het andere hebben
Reply With Quote