28-03-2014, 11:12
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
|
|
Ja, die naden worden aan elkaar gevulcaniseerd. Dat laat los, de vulling vergaat en dan blijf je met van die pulpzakken over. Deze vallen echt nog zat mee. Ze zijn meestal veel en veel erger.
Chromen bumpers zijn er pas vanaf 8/78, daarvoor had de golf stalen. Maar ja, hoe vaak is het niet omgezet voor het wat nieuwer te doen uitzien? Nee, zou ik vooral niet wakker om liggen bij deze wagen.
Deze wagen is ondanks zijn chromen klinken (wellicht niet origineel, maar dat is onwaarschijnlijk) een modeljaar '78 met de nieuwe type stuurhendels, plastieken interieurdelen en dash in de kleur van de rest van het interieur, binnenverstalbare spiegel nieuwer type kabelboom en nog wat van die kleinigheden.
Hij is wel eens onderhanden geweest. De dopjes voor de dinitrol behandeling zijn mee gespoten, de wielranden dicht gestuukt en het geplakte chroomstripje onderaan de klep ontbreekt. Hij zal ergens in de jaren tachtig wel eens zijn opgelapt en lichtelijk gemoderniseerd met de bumpers en de gele platen. Desondanks is er niet echt iets verkloot, de kas zal waarschijnlijk weinig werk zijn.
|