View Single Post
  #8  
Old 27-03-2014, 10:17
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

acculed mag enkel branden als het contact aanstaat.
er komt dan namelijk 12V van u contactslot en aangezien de dynamo stilstaat, is daar 0V en de led brand.
die 12V van u contactslot dient om het magnetisch veld in de dynamo op te wekken. zonder dit veld levert je dynamo niks. verklaard dan ook waarom de toerenteller niks meer ziet.
als je nu een voltmeter over de accu zet, zal je zien dat die tussen de 12 en 12.5V staat met draaiende motor.

eens je de motor in toeren jaagd, zal de dynamo rond de 2000rpm ZELF zijn magnetisch veld opbouwen en dan ook beginnen laden. de toerenteller springt aan een de accu zal ineens rond de 14V opladen.
check dit eens even.

als dit klopt, dan is er een probleem aan je contactslot ergens waardoor de 12V voor de dynamo te activeren ontbreekt (contactslot/zekering defect?)

mijn dodge heeft ook geen accu lampje meer, de dynamo is zelf niet meer aangesloten op contactslot omdat deze de accu leegtrekt als de auto stilstaat. heb dus alles afgeknipt buiten de dikke kabel tussen dynamo en accu. als ik die auto start, moet ik in neutraal ff tot 2000rpm gaan om de dynamo 'aan te zetten'. en dan laad de accu de rest van de rit goed op
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote