View Single Post
  #19  
Old 23-03-2014, 10:13
JettaPowerrr's Avatar
JettaPowerrr JettaPowerrr is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,015
Default

Hier wil ik wel even op mee liften. Zit namelijk ook met een vraag over air-ride voor volgende auto. Ik ben, zoals bij sommige wel bekend, binnenschipper.
Vanwege de plaatsing van mijn autokraan kan ik de auto alleen op het roefdak kwijt.
Hierdoor mag de auto eigenlijk niet (veel) hoger zijn dan de uitlaat en de stuurhut, omdat de auto anders het hoogste punt word, waarvoor ik op bepaalde kanalen (brughoogtes) simpelweg geen ruimte heb.

Nu hebben we tot nu toe altijd "gewone" auto's gehad, maar we willen eigenlijk een wat hogere auto vanwege de instap. Mijn vriendin heeft problemen met heup en knieën en mijn lichaam werkt ook niet echt meer zoals vroegâh. Comes with the job, zal ik maar zeggen.

Afijn, daar een hogere auto dus eigenlijk niet kan, denk ik er aan om dan air-ride te plaatsen, zodat ik hem "plat op zijn bek" aan dek kan zetten. Immers, dat scheelt vaak de nodige centimeters!
Maar 1 van de wensen is ook 4x4. Denk hierbij aan een auto van het formaat en idee Tiguan, Yeti, dat soort. Of wellicht een pick-up zoals de Amarok, maar wellicht iets kleiner zoals de wat oudere Chevy S-10 of GMC Sonoma.

Dan nu de vragen waar ik mee zit:
Is een 4x4 wel plat op zijn bek te leggen zonder al te veel aanpassingen aan de aandrijflijn, of de delen die daarvoor eventueel in de weg komen te zitten?
Heeft een air-ride systeem zoveel "slag" dat hij wel op de normale rij-hoogte kan rijden, als "plat op zijn bek" de laagste stand is?

Prioriteit is dus rijden op normale hoogte, eventueel een rijdbare "verlaagde" stand en een "zo laag als mogelijk" stand. Dit alles met normale wielen/banden en de nadruk op comfort . Het word geen show-auto, het dient functioneel te zijn voor mijn doeleinden.
Ik heb nu een auto met geweldige wegligging (BMW 118i automaat met M-onderstel) en ik maak er eigenlijk zelden gebruik van, en we zijn het gestuiter meer dan beu... Liever dus comfort van de hoogste plank, aangezien wij meest lange afstanden rijden.

Ben eens benieuwd of bovenstaande überhaupt mogelijk is en of de kosten dan nog enigszins te overzien zijn.

Gr. Ed
__________________
-'18 Polo 1.0 TSI 115 pk DSG Highline

Quote:
Originally Posted by Stijn
Wheee hokjesdenken is bliss!!
Reply With Quote