08-05-2005, 13:05
|
|
Draaideur Donateur - Retroracer
|
|
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
|
|
Ik zou hem nu in jouw geval precies tussen de rand waar jij hem doorgezaagd hebt en de rand waar de sierstrip in komt door zagen .
Dan heb je een vlak stuk en dat is makkelijker te plamuren dan en hol gedeelte wat jij nu zou moeten plamuren .
Als je nu een zijde per keer doet , kun je met een stalen lineaal de linker en de rechter
zijde met elkaar vergelijken
Er zit meestal een lichte ronding in het zijpaneel
Als lasapparaat gebruik ik een op krachtstroom die tot 200 a kan lassen .
Ik gebruik 0,6 mm lasdraad omdat je dan niet van die dikke lassen krijgt ,is meer warmte dus zal het plaatwerk meer gaat trekken .
Je moet de wiel kuiprand er eerst aan hechten met hechtjes om de ongeveer 10cm .
Hier bij moet je opletten dat je in het midden begint en dan naar beneden .
Zo moet je hem ook af lassen . Niet in een keer maar in kleine stukjes .
Door teveel warmte zal het plaatwerk teveel vervormen .
Laat het plaatwerk tussen het lassen voldoende afkoelen !
Corrigeer de lasnaad ondertussen want deze zal iets vervormen bij te veel warmte .
Des te minder warmte je er in brengt des te beter zal he resutaat worden , dus neem hier voor de tijd!
Dit zal je weer veel tijd schelen met plamuren , en zo weinig mogelijk plamuur geeft het mooiste resultaat .
|