View Single Post
Old 14-03-2014, 00:06
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Zo, er is al weer heel wat gebeurd sinds de laatste update.
De motorkap is af, het plamuren van het randje in de motorkap was verschrikkelijk tijdrovend, het is nog steeds niet 100% denk ik maar goed genoeg voor mij.

Daarna een setje nieuwe deuren gescoord, gezien de vorige te veel tijd zouden vragen om te repareren. Het moet allemaal tegen 16 mei klaar zijn, de stress begint op te komen

Het lenteweer kwam, en ik had geen zin om met 20° en blauwe hemel in een schuur te kruipen achter stofmasker en bril. Dus besloot ik om de ophanging en remmerij onder handen te nemen.

Heb alle veerpoten uit elkaar gehaald en al de schotels snel gezandstraald om de ergste roest weg te halen, en dan met hammerite behandeld.

Tegelijk ook de veren en ander prul gedaan.

En nu is het wachten op bestelde onderdelen waarna ik de veerpoten weer kan monteren met nieuwe rubbers en dergelijke. Momenteel probeer ik tevergeefs de vijzen los te krijgen die de remklauwen vasthouden. Vooraan is er nog 1 vijs die niet los wil, iemand heeft ooit de kop doorgedraaid dus ik ga nu proberen het warm te stoken en met zo een screw extractor de vijs er uit te draaien.
Vanachter heb ik de klauwen los, maar krijg de inbusbouten die de remblokhouder vastzetten niet los. Ook vastgeroest en nogal een onhandige positie waar ze zitten, zal deze ook moeten verhitten denk ik???
Hopelijk komt dit goed..

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote