View Single Post
  #16  
Old 12-03-2014, 11:13
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Dat van de olie overal komt door de koeling van de dynamo. die slingert de olie overal heen.

het liefst er niet mee rijden, dat is het beste.
Een lekke koppakking kan op verschillende manieren lekken. Vaak bij de 1.3 lekt deze van het oliekanaal naar buiten. (bij jou dus) wat ook kan is dat deze olie lekt naar de cilinders en/of de koelvloeistof.
Dit is wel makkelijk te herkennen, bruine smurrie in de KVS, blauwe rook uitlaat.
Ook kan een KVS kanaal een lek hebben naar de cilinder (veel witte zoete rook) of naar de olie(olie verdund) Peil onmeetbaar. dat is weer niet goed.
aan jou om dat even na te lopen. KVS bij de olie is een no-go.
Olie dat enkel naar buiten lekt kan je wel effe mee rijden. mits je het niveau op orde houdt.
Anyway, laten staan en alleen naar de monteur rijden is aann te raden.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote