View Single Post
  #44  
Old 07-03-2014, 20:05
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Denk dat golf drie spullen het beste passen

Quote:
Ongeveer een jaar na de introductie van de Polo 6N volgen de Polo Classic sedanversie en de Polo Variant stationcar als type 6KV.

Deze hebben gelijkenissen met de 6N qua uiterlijk maar verschillen onderhuids erg van de 6N Polo's, de Polo 6KV is namelijk ontworpen op een aangepaste Volkswagen Golf III bodemgroep. Deze bodemgroep is gezamenlijk met Seat ontwikkeld, de Seat Ibiza en Córdoba maken gebruik van dezelfde bodemgroep.

Een van de grootste verschillen is te vinden onder de motorkap. Bij een 6N liggen alle motorblokken voorover gekanteld. De 6KV modellen daarentegen werden met de achterover gekantelde blokken geleverd, als het om de benzinemotoren ging.

Bij de dieselmotoren (TDI/SDI) werd gebruikgemaakt van de ook in de Golf III verkrijgbare motoren (AEY, 1Z, AHU en AFN onder andere). Leverbaar was de Polo 6KV met de 1,4l 44 kW/60 pk, 1,6l 55 kW/75 pk en 1,6l 74 kW/100 pk sterke benzinemotoren. Bij de dieselmotoren was er de keuze uit een 1,9l SDI met 47 kW/64pk

In 1997 kwam er uitbreiding met twee 1,9l TDI-dieselmotoren, met respectievelijk 66 kW/90 pk en 81 kW/110 pk.

De 6KV modellen bleven uiterlijk ongewijzigd tot 2002 in Europa in productie, alleen tijdens de introductie van de Polo 6N2 werd het interieur van de 6KV aangepast aan de nieuwe stijl.


Bron wikipedia
Reply With Quote