View Single Post
  #290  
Old 05-03-2014, 18:37
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Dat dacht ik dus ook, dus inderdaad na het filter de slang los gemaakt, eerst met het mondje geblazen, maar dat is toch niet zo lekker. Dus de compressor op hele lage druk op de slang gezet. Borrelt meteen, maar blijven lopen wilt 'm niet. Er liggen wel een paar hele kleine schilfers in het filter trouwens, maar is echt maar heel weinig.

Ik heb hetzelfde al eens gehad met mijn '79er 1100 FA. Ding liep wel, maar schokte als een parkinson patiƫnt en het filter hing vol met roest schilfers. De oorzaak was daar duidelijk, er zat een gat in de vulbuis ter grote van een sinaasappel. Deze buis is echter kogelhard. Met de '79er heb ik toen alles gedemonteerd, vulbuis, filter en alle flexibele slangen vervangen, tank en vast leidingen schoon gespoeld en geblazen. Die loopt weer als een trein.

Anyhow, morgen een kijkoperatie, tankvlotter eruit, zien hoe het er voor staat. De tank wil ik er liever onder laten hangen, want om die eronderuit te krijgen moet de as los. Gezien er om de as al het een en ander gelapt is, vrees ik dat de bouten niet zomaar los zullen gaan. Eerst zo proberen op te lossen dus.
Reply With Quote