04-03-2014, 18:36
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
|
|
Vandaag de laatste puntjes op de i gezet voor de grote dag morgen....
MAAR, een nieuw probleem. Het toerental loopt stationair stug op naar 3000-4000 toeren. De choke heb ik opnieuw afgesteld, dus daaraan zou het niet kunnen liggen. De olie is pikzwart en waterdun en ruikt meer naar benzine dan naar olie, de uitlaat sproeit olie spetters. Verder ziet het er allemaal heel erg goed uit. Iemand een idee wat er mis kan zijn??
Wat ik denk: De benzinepomp werkt met een membraan dat bekend staat voor te scheuren wanneer ze wat ouder worden of na langere stilstand. Als dat gebeurd is, lekt er benzine direct het oliecarter in. Hier heb ik al vaker problemen gehad, de motor loopt dan snel warm, slaat af na een stuk constant te hebben gereden. In extreme gevallen valt de oliedruk weg omdat de olie zo dun is van de benzine die erin zit. Ik denk nu dat in de cilinders het olie/benzine mengsel simpelweg wordt gebruikt als extra brandstof. Zou het kunnen?
Morgen komt er in ieder geval nieuwe olie, een nieuw filter en een nieuw pompje op.
|