Leuk,,,ik heb niets verteld over de situatie en welk bord er aan het begin van de straat staat en toch een oordeel hebben.
Op het moment dat je met draaiende motor langs een stoep staat, klaar om weg te rijden ben je bestuurder en MAG je stilstaan waar een parkeerverbod geldt (blauw bord met rode rand met één diagonale streep)
Als er een zelfde bord staat met 2 diagonale strepen in een kruis is het een stopverbod.(dit geldt ALLEEN voor de kant van de weg waar het bord staat)
Althans zo heb ik het geleer toen ik mijn rijbewijs haalde in een tijd dat de oldtimers van nu nieuw waren zeg maar.
Maar dit terzijde, je staat geparkeert op het moment dat je langer stil staat dan nodig is om iemand uit of in te laten stappen.
Er wordt NERGENS in de wet gerept hoe snel iemand in of uit stapt.
Mijn dochter stond al klaar bij de deur (zo'n 10 meter bij de auto vandaan) mijn vrouw moest nog uitstappen en jan lul stond al naast mijn raampje met dat kastje.
De hele discussie met deze penis met vingers duurde langer dan het instappen en vastsjorren van het kind en zelf weer in te stappen.
Sterker nog toen ik klaar was om weg te rijden waren we nog aan het bakkeleien over wel of niet geregtigt stilstaan.
Dit wordt een rechtszaak en ik ga winnen