23-02-2014, 16:04
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
|
|
neee, uw voedingskabels naar de starter kunnen rot worden. dan gaat hij moeilijk rond en totaal niet meer als ze doorbranden.
die kabels zien vaak af omdat ze tegen de uitlaat zitten.
startrelais zit aan je starter geschroeft en zorgt ervoor dat je sleutelcontact de hoge stromen van de starter niet hoeven te leveren. door een kapot startrelais gaat je starter normaal niet trager lopen. die gebeurt enkel als de starter te weinig stroom krijgt (=accu leeg of de bekabeling is rot)
een kapotte starter (en dan vaak de koolborstels) is een starter die van het ene moment op het andere gewoon niet meer rondgaat. ff op kloppen zorgt er dan voor dat de kooltjes nog eens ff contact maken waardoor die nog eens kan starten. bij het starten hoor je dan wel meestal de klik (startrealis en bendix ok), maar niet het rondgaan (kooltjes van de rotor op)
ik zou allereerst de bekabeling uitsluiten door eens met startkabels te proberen. als dit niet helpt, starter ff demonteren en eventueel een sloop exemplaar steken.
je zou namelijk niet de eerste zijn die 75€ weggooit voor een andere starter, dan nog eens 60€ erbij voor een andere accu om dan tot de conclusie te komen dat je kabel van 5€ op de sloop slecht was
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|