21-02-2014, 07:52
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,272
|
|
Quote:
Originally Posted by Tjaap
"Probleem" van deze markt is volgens mij dat ze nog regelmatig gekocht worden als tweede auto voor de vrouw. Die zien het als cabrio en niet als semi klassieker. Met andere woorden. Die betalen graag 5k voor een nette probleemloze auto. Alles wat daar niet aan voldoet zakt meteen dik 3k eronder. Er is niet echt een middenweg.
|
Precies.
Daarnaast denk ik dat de nieuwe oldtimerregeling een groot aandeel heeft. De vraag naar <'87 auto's zakt in, dus als je je auto snel wil verkopen moet je flink zakken met de prijs (zie prijsdaling <'87 diesels). Heb je geen haast en wil je je investering terug, dan houd je je aan de 'oude prijzen' vast.
Ik denk dat het even zoeken is naar een nieuwe balans. De oude regeling zorgde voor een kunstmatig groot verschil tussen een '86er Golf en '91er Golf. Nu dat belastingvoordeel voor een groot deel weggevallen is, is een '91er Golf voor sommigen wel interessanter.
|