View Single Post
  #1  
Old 20-02-2014, 16:08
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default het golf cabrio probleem

ik begin me echt af te vragen wat er aan de hand is met de golf 1 cabrio markt

de een vraag bijna 3500 euro voor een cabrio van 91' die dus niet eens belastingvrij is, en de ander vraagt 900 euro voor een 79'er in best goede staat.. ik dacht eerst dat gewoon de nieuwere modellen meer waard waren dan de oude ( eigenlijk ook stom ) maar je hebt er ook bij van 91 die maar weer 500 kosten..

het rare is ook dat voor perfecte cabrio's zonder roest e.d. maar alleen met een scheur in het dak, vaak al als sloop auto worden gezien dit zal vast ook wel met meer modellen zo zijn, alleen de cabrio's worden met bosjes gedemonteerd en in onderdelen verkocht, en liggen net zo goed op de sloop.. (eigenlijk niet zo stom want dan krijg je er meer voor, maar toch...) zou de mijne dan misschien ooit nog een keer geld waard worden?

en dan kijk je of het aan de motoren ligt, of het een gl/gli/lx is... maar daar ligt het ook niet aan.. ook ligt het niet aan de kmstand want ik heb genoeg mensen gezien die nog 2750 euro vragen voor een golf met 250.000km op de klok.. niet dat de motoren niet goed zijn, maar 250.000 is wel veel. ze durven zelfs voor de in mijn ogen minder gewilde 'amerikaanse versies' meer te vragen dan voor gewoon europese versies

ik kan er maar niet achter komen wat het probleem is.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote