View Single Post
  #1  
Old 19-02-2014, 22:14
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 324
Default VW Golf 2 Turbo Diesel koeling en motor.

Goeienavond allen.

Ben hier nieuw, en heb sindskort een VW Golf 2 aangeschaft die er nog prima bijstaat, bouwjaar 1989.
292 000km origineel met de wel bekende JR-motor.
Zal het probleem ''kort'' houden.

Thermostaat gekocht van 87°C, waterpomp vervangen door een gebruikt exemplaar, sensoren vervangen.

Motor komt rustig op bedrijfstemperatuur, pakweg 15-20minuten rijden zonder al te veel gas te hebben gegeven.
Verwarming wordt binnen de eerste 5min stationair koude-start al wat lauwer, en na een 2min is ie al tamelijk warmer aan het worden.
Eens de temperatuur 90 °C heeft bereikt, en je trapt efkes het gaspedaal in om een bus of vrachtwagen in te halen, stijgt die wijzer al snel naar rechts toe, rijwind koeling = geen effect.
Bij rustig rijden, zakt de temp weer naar de midden stand.
Wat ik gecontroleerd heb; De onderste radiateurleiding is ijskoud als de Golf op 90°C zit. De leidingen voelen hard bij aan bedrijfstemp maar de koelvloeistof spuit NIET eruit.
Eens de motor een paar uur afgekoeld is, zijn mijn leidingen weer terug drukvrij.

Nu wil ik een mod uitvoeren die vroeger ook wel toegepast werd, en dat is een gaatje in de thermostaat boren zodat de temperatuur niet extreem omhoog gaat. Zou dat lukken?


Hoor het wel

Groeten
Reply With Quote