17-02-2014, 17:49
|
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
|
|
Quote:
Originally Posted by heinz74
dat klopt ja..ik geloof zelfs dat er tijdens de 'werksferein' niks geproduceerd werd enkel ombouw en onderhoud aan de productielijnen...
bijna ondenkbaar tegenwoordig..net zo goed dat er in een autofabriek alleen geassembleerd word tegenwoordig..alle onderdelen worden zowat door toeleveranciers dagelijks aangeleverd
ik heb het zelf gezien in Portugal bij VW/Seat waar men eind jaren 90 de Sharan en Alhambra bouwde..een maat van me werkte daar toen als lasrobotprogrammeur en mocht toen bij uitzondering iemand rondleiden (Jahoe)
kon Bosch geen koplampen leveren die productierun..dan maar Hella..elke auto zijn unieke paspoort en barcodes voor de opties en uitvoering..alles afgepast qua onderdelen..
dit kon nooit al zo goed geregeld zijn half de jaren 70..daar had men de middelen gewoon niet voor...en er werd veel meer handwerk verricht toen ,veel meer volk op de productielijn etc..
het zou aan de andere kant ook niet goed zijn als het niet verbeterd was..een Golf7 met het afwerkingsniveau/spuitwerk van een Golf1?..zou niet goedkomen denk ik..
ik blijf het ook denken dat men toch zeker in de jaren tot 78 niet zo nauw keek met kleine onderlinge verschillen..na 80 is dit veel consequenter..
diegene die er toen bij geweest zijn en het weten, in Wolfsburg zijn meest allemaal met pensioen nu..of dood..
|
Kijk nog eebn die weet hoe het zit
|