heb een scirocco gt2 omgebouwd naar manueel
je hebt het volgende nodig: pedaalset van een golf, gas en koppelingskabel,versnellingbak en steun, aandrijfassen,schakelmechanisme, een stuurhuis van een schakelmodel en wat geduld
haal de komplete handel er van onder (bak en assen) zo heb je plaats om in de motorruimte te werken,
sloop de bediening van de bak het kabeltje van de achteruitrijlichten moet je verlengen en naar buiten brengen, het kabeltje van de startbeveiliging (enkel starten op p en n)verbinden of via een schakelaar laten gaan (het je een diefstalbeveiliging bij),plaats je schakelbediening
maak je servo los in de motorruimte (4 bouten van 13 mm)is wel een klote job
maak je komplete stuurkolon en pedalen in het voertuig los en verwijder, nu kan je de pedalen vervangen door het ander set met koppeling ( het gat voor de koppeling is normaal reeds voorzien) en plaats alles terug
maak je stuurhuis los en vervang het door het model met een schakelmechanisme op
verwijder het automaat vliegwiel en vervang door een wechanisch, plaats koppelingsschijf en drukgroep (schijf goed centreren),plaats je bak en bevestig alles monteer je assen
dit is kort uitgelegd hoe ik het heb gedaan
de automaat bij mij was wel een met servo en donor had geen servo, dus moet ik een en ander aanpassen aan de stuurkolom
ook heb ik enkel de homokineten aan de bak zijde vervangen kon ik mijn koppen behouden (hadden maar 70000 km donor 170000 km)
met wat geduld is het best te doen
erwin