Dit topic maar eens onder het stof vandaan halen.
Afgelopen zomer de TD omgebouwd naar een KR op Webers.
Je raad de reden al: belasting voor oldtimer diesels.
Hieronder heel kort wat er gebeurd is:
- Gereviseerde G60 remmen voor
- 16v achteras met schijfremmen
- KR motor met webers
- Versterkte koppeling en G60 bak met (lange) 5e versnelling van een TDI die ik achter m'n TD had hangen, overgezet naar de KR.
- Nieuwe tank, brandstofpomp, leidingen
- Powersprint 4-2-1 spaghetti spruitstuk met compleet RVS 60mm uitlaatsysteem
Hieronder het laatste ritje met de TD er nog in.
Overzichtsfoto. De TD eruit en de KR klaar om erin te hangen. Eerst even de motorruimte netjes gemaakt/gespoten.
KR erin hangen.
Hier hangt hij erin. Bedrading etc. nog wel netjes maken.
Foto van de nieuwe uitlaat (spaghetti zat toen al aan het motorblok)
Momenteel staat de Golf geschorst in de schuur.
Webers zijn intussen afgesteld.
Alleen moet er nog een benzine tellerklok in i.v.m. toerenteller.
Daarna naar de RDW om laten keuren.
Eind van de zomer een Golf 6 GTI van 2011 gekocht, met maar 22.000km op de teller. Hier heb ik verder geen plannen mee.