Kleine update:
Motor hangt erin, heb op ebay een baksteun gekocht.
Moet alleen nog wel iets maken voor de achterkant, die had ik ook op ebay gekocht maar die past niet.
Donker plaatje:
Dit was nog voor de jaarwisseling dacht ik.
Heb in de tussentijd nog wat klussen gehad, vandaar dat ik er nu pas weer mee bezig ben sindsdien eigenlijk.
De kabelboom is al wel helemaal klaar, hoef alleen nog maar de zekeringkast in te pluggen en netjes op te hangen.
De ECU komt op de tunnel tegen het schutbord achter de middenconsolebak.
Dit was met een aantal kleine aanpassingen aan de kabelboom te realiseren, maar ik vind het een grote verbetering.
Moet daar alleen nog even een vacuümslang voor kopen, de originele is te kort natuurlijk.
Ben nu bezig met de schakeltoren pas maken.
Die komt bovenop de tunnel, schakelkabels komen door het schutbord naar binnen.
Eigenlijk zijn ze te lang, tov het originele gat voor de schakeltoren komt het geheel nu te ver naar achter, waardoor het tegen de handrem aan komt.
Maar eigenlijk staat me dat wel aan, zoals het eerst zat, vond ik de oneven versnellingen net wat tever bij me vandaan zitten.
Nu moet ik alleen nog de boel goed aan de tunnel vast maken, de aanpassingen aan de middenconsolebak afwerken en de rustpositie van de handrem zo maken als ie nu op de foto staat.
De koppelingskabel van de ibiza past er gelukkig zo in, hoop alleen dat de slag van het pedaal wel genoeg is, dat kan misschien nog 1cm tekort komen, wat wel op te lossen is.
De gaskabel die ik nog had liggen van de 1.1 carburateurmotor past er ook zo op, dus dat scheelt ook weer.
En de velgen van de ibiza passen natuurlijk ook, ben ik ook wel blij mee, kan ik eindelijk van die lelijke 5 spaaks af
Buiten wat ik hier beschreven heb, moet ik nog het spruitstuk dat ik heb gekocht van een autocrosser aansluiten op de bestaande uitlaat (geen budget voor hele nieuwe uitlaatlijn), nog even nieuwe pakkingen daarvoor halen.
Dan nog de multiriem er weer op leggen, aandrijfassen erbij tussen, hitteschild op het spruitstuk proberen terug te bouwen.
Genoeg te doen dus, maar ben al een aardig eind op weg dacht ik zo.
Oh ja, een van de andere projecten waar ik druk mee ben op dit moment;
rebuild van een e30m3.
Zitten wel wat leuke spullen op, kms, AIM MXL dashboard, drenth seq bak etc
Die staat wel op prio 1, die moet 22 februari rijden op de CPZ shortrally
Als iemand nog interesse heeft in een zeer net ibiza 6k1 cupra interieur dan hoor ik het graag, die heb ik nog liggen van de gele die ik heb gesloopt.
Ook nog achteras met schijven en HRC en een complete stuurbekr. set.
Maar laten we het hier over de jetta houden, de rest mag via pb