27-01-2014, 18:45
|
|
VW Addict
|
|
Join Date: Nov 2007
Posts: 653
|
|
Nou, ook met een opgeladen accu weer geen vonk. Ik heb de ontsteking er uitgehaald en op de werkbank doorgemeten.
Ik heb een multimeter welke ik op 'doormeetstand' heb gezet. Geeft 1 aan en als er verbinding is dan staat ie op 0. (zal vast een betere naam voor zijn, maar ik red me er mee)
Nu geeft ie als de contactpunten dicht zijn 0 aan als ik de rode en zwarte pen aan weerzijden houd van het contactpunt. Als de contactpunten geopend zijn, dan geeft ie ook 0 aan!!!!!!!
Ik heb de condensator verwijderd en dan geeft ie dicht 0 aan en open 1.
Dus volgens mij heb ik het euvel gevonden en ga op zoek naar een nieuwe condensator.
Vraag me wel af hoe deze kapot gegaan is.
Dan nog iets grappigs wat ik niet wist. Ik heb ook de rotor doorgemeten. Vanaf het punt waar deze de bobinekabel raakt naar het punt waar deze naar de bougiekabel gaat. (in de verdelerkap dan) Ik dacht dat dat 0 moest zijn, maar hij bleef steken op 422. Daarna die van mijn golf doorgemeten. Hierbij bleef de multimeter op 1 staan. (dus meer dan 1000?)
Nu heb ik wel een paar weken geleden de rotor vervangen voor een rotor welke ik nog nieuw had liggen. Deze was identiek om te zien, maar misschien een andere waarde waardoor de condensator uiteindelijk kapot gegaan is?
Nu eerst maar een condensator scoren. Ik was al bij de VW dealer, maar deze moesten een onderdeelnummer hebben. Ze hadden het niet op voorraad en bestellen het via Classic Parts. Duurt 5 werkdagen en kan niet geretourneerd worden......
Iemand nog iets liggen, of weet waar het sneller kan?
__________________
LR Freelander (Werkpaard)
MB A160 (Boodschappen)
VW GOLF S '80 (Hobby)
|