Hierbij maak ik een hernieuwde topic aan voor mijn Golf MK2 1.8 8v GTI uit 1984 aan vanwege zeer veel onduidelijkheden in het vorige topic over het bouwjaar etc.
Sinds een tijdje ben ik de trotse eigenaar van een Golf MK2 GTI uit 1984.
Ik was een vriend aan het helpen aan zijn wagen toen hij mij deze auto liet zien die toevallig net naast zijn loods zat en de eigenaar hem weg wou hebben.
Er zat behoorlijk wat werk aan en hij had rond de 20 jaar stil gestaan.
Zo zag hij eruit bij aanschaf.
Het dakraam lekte, de lamp ophangpunten waren kapot, banden waren op, zag er heel slecht uit, dashboard kapot, kortom veel aan te doen geweest.
Na hem grondig schoongemaakt te hebben, andere velgen eronder te hebben geplaatst, een andere grill en koplampen te hebben geprobeerd en een aantal probleempjes te hebben opgelost zag hij er zo uit.
Hierna een tijdje niet meer bij de auto geweest, toen ik er weer lamgs kwam had ik meteen eens wat verschillende stijlen front geprobeerd en een kleine shoot gehouden :P
Toen had ik gelezen dat een 84er GTI deze opties zou moeten hebben:
1 enkele uitlaatpijp
2 geen stootstrips maar de stickers net als de GTI 1 op de zijkant
3 alleen getint glas als kosteloze optie
4 een tellerunit tot 220 km/h met MFA en schakelindicatie ,,de verstelling van 'lang' naar 'kort' geheugen nog via een stelknop vanuit de unit ..i'p'v de ruitenwisser hendel
5 grille zonder verstralers..met 'Golf 1 GTI embleem' erin en meerdere lamellen
6 Sticker langs de gehele lengte van de auto
7 Geen knipperlichten in de spatborden maar GTI embleempjes
Hiervan was nummer 1 aanwezig bij het aanschaffen maar was genoodzaakt deze te vervangen i.v.m. de oude compleet doorgeroest, 2 is niet aanwezig, 3 is aanwezig, 4 is aanwezig, 5 en 6 wordt aan gewerkt en 7 is op dit moment al opgelost.
Na een tijdje weer stil te hebben gezeten moest het volgende worden gedaan, 3 laspunten afwerken en uitlaat vervangen met een nieuwe demper en rechte buis i.p.v. de overige 2 dempers.
En natuurlijk soundtestje zonder, en met de nieuwe uitlaat.
http://www.youtube.com/watch?v=rGHZw_kBOac
http://www.youtube.com/watch?v=nfrLwKP0Lrs
Na nog meer kleine details afwerken en de auto klaar maken, was het eindelijk tijd om de auto eindelijk naar de RDW te laten brengen en in te voeren, helaas kon ik hier zelf niet bij zijn, dus hierbij foto's.
Uiteindelijk na de papieren en kentekens te hebben eindelijk naar huis gereden, dit gevoel was niet te beschrijven!
Meteen eens naar een kleine wekelijkse meeting geweest, daar meteen met een 1.9 16v Golf 2 geracet, het resultaat was ter verwachten aangezien mijne toch een stuk langzamer is :P (Ja auto was warm en goed ingereden tot dan).
http://www.youtube.com/watch?v=_uXogiv3lIE
Uiteindelijk na het monteren van een schroefset maar eens naar een aantal echte meetings geweest.
Een vriend had nog een revlimiter staan, en ik wou hem graag eens testen op de Golf :P
http://www.youtube.com/watch?v=ruShBzrpzsk
en natuurlijk moet het noodlot eens toeslaan, mijn zus reed met 80 kilometer per uur over een verhoging in het midden van een rotonde, het resultaat... Velg en hele draagarm krom...
En na dit alles en inmiddels bijna anderhalf jaar in mijn bezit te zijn wil ik toch nog wat sneller de originaliteit terugkrijgen.
Het begon met een grill met 7 lamellen kopen, dat bleek niet zo makkelijk en na 2 miskopen sta ik weer op dit punt bij 0.
Maar er is ook iets positiefs. Heb inmiddels namelijk :
De sticker voor langs de achterruit
Originele GTI embleem voor in de grill
Volkswagen logo en embleem wat er oorspronkelijk in hoort (Nog kijken hoe ik het ga doen)
Golfbal pookknop
Daklijsten
Originele dynamo
Stukje plaatwerk voor de uitlaatsparring
En nog to do:
Sticker i.p.v. deurstrips
Sticker langs gehele lengte van de auto
Achterraam rubber
Interieur (op deurpanelen na)
Ik heb inmiddels ook besloten dat ik de hele auto wil laten herspuiten, maar i.v.m. school, werk en WEEKERS zal dit nog wel even duren.
Verder nog zeker vrij veel spul wat later nog in me op zal komen.
Ik houdt jullie nog, voor zover als het me lukt, up-to-date!