View Single Post
Old 25-01-2014, 15:52
meijer1972's Avatar
meijer1972 meijer1972 is offline
VW Addict

Default Motorprobleem 1.1 Iemand tips?

Ik heb pas geleden een Polo 1.1 Steilheck aangeschaft (28 december 2013)
Bouwjaar 1983, marsrood en net nieuwe APK voor de komende 2 jaar. Ik zal binnenkort hier een foto plaatsen. Op zich is deze auto niet threadwaardig, maar nu toch omdat er een probleem mee is.

Mijn vriendin had de auto mee, dus ik weet niet wat er allemaal gebeurd is. Zover ik weet hetvolgende:

De polo liep altijd goed. Wel een beetje hoog stationair en af en toe een klein stootje tijdens het rijden. Maar altijd goed starten op de handchoke en gewoon als die warm was.

Nu het probleem: Mijn vriendin starte de polo en deze pakte normaal aan en ze liet hem even lopen om de telefoon te checken. Toen viel de polo uit en was niet meer te starten. In eerste instantie dacht ik dat de polo verzopen was, omdat hij volgens mij aardig rijk stond afgesteld. "s Avonds met (goede) startkabels echter niet gelukt om te starten. De volgende dag opnieuw en ook maar een sleepkabel meegenomen. De polo op sleep mee naar huis genomen en langere tijd in de versneling geprobeerd of hij zou aanpakken. Maar totaal niets.

- Bij het starten met startkabels gaat de motor wel rond.
- Bij het starten zie ik de benzine spuiten in de carburateur (luchtfilter even open)
- Bougie vonkt. (heb er een los op het blok gelegd)

Moet lopen volgens mij dan.
Nu zag ik wel lekkere mayonaise aan de oliedop zitten en ook wat olie in het expansievat van de radiateur (expansievat en radiateur zijn niet orgineel)
Nu denk ik dat het de koppakking oid. is, maar kan het dan zo plotseling?

Mijn vraag voor hier: Iemand tips dat het iets anders kan zijn of tips hoe ik een betere diagnose kan stellen. Of andere goede tips?

LR Freelander (Werkpaard)
MB A160 (Boodschappen)
VW GOLF S '80 (Hobby)
Reply With Quote