Medeforumers,
Ik zit met het volgende probleem.
Vorige week kwam mijn vriendin na 30km snelweg het centrum van venlo binnen gereden, en toen ging het olielampje aan. Te weinig oliedruk gaf hij op het display van de board computer aan. Ze heeft hem toen af laten koelen, en is later binnendoor naar huis getuft, zonder problemen.
Die zelfde avond de motor geflushed met forte motorflusch. Daarna die olie ververst en de oliefilter vervangen door de gemodificeerde ( extra groot ), en top end treatment toegevoegd aan de olie.
So far so good,
Gisteren is ze de snelweg weer opgegaan, en na ongeveer 40km ging het lampje weer aan, weer hetzelfde verhaal.
Nu was mijn vermoeden dus dat de oliezeef dicht zit ( wat dus veel voorkomt bij deze motoren ) , echter is de oliezeef ongeveer 7000km geleden bij de vorige eigenaar vervangen, vantevoren is de motor ook al geflushed. Ik heb de garage opgebeld waar dit gedaan is, en zij vonden dit een zeer vreemd verhaal.
Ik zit nu een beetje in dubio, wat te doen? De motor heeft nu 182.000km gelopen, en is altijd netjes onderhouden ( volgens de historie ). Het lijkt me stug dat de zeef weer dicht zit, ofdat de oliepomp kapot is.
Iemand suggesties/ervaringen?