Thread: jelle-zwolle
View Single Post
Old 23-01-2014, 16:23
jelle-zwolle's Avatar
jelle-zwolle jelle-zwolle is offline
Forum Newbee

nu kom ik toch aan bij mijn nieuwe projectje, een aantal weken geleden heb ik enigzins een impulsaankoop gedaan.
er stond namelijk een polo 2f g40 met een kapotte bak en schade voor weinig te koop.
ik kon deze niet laten staan en heb hem meteen opgehaald, het is idee is dus om het g40 blok in de 6n te bouwen.
nou heeft dit project niet veel haast en de deadline voor mij is begin mei aangezien wij met een aantal vrienden naar worthersee willen gaan

nadat ik de polo op heb gehaald ben ik maar meteen begonnen met strippen van de auto,

ondertussen heb ik al veel onderdelen verkocht en ligt de kas bij het oud ijzer.

het motorblok ben ik hierna op wat punten gaan controleren zoals compressie meten, krukas en drijfstanglagers controleren, oliepomp nameten enzovoort.
zodat ik zeker weet dat ik een goede basis heb!

ook heb ik toen maar een motorbok aangeschaft zodat ik het blokje thuis neer kon zetten en hem rustig kon gaan met opfrissen, met dit tot nu toe als resultaat:

ook heb ik in de tussentijd de kapot gelopen versnellingsbak uit mekaar gehaald, en kwam er achter dat deze last had van het polo kwaaltje, een overleden vijf. hier zouden dus een paar nieuwe tandwielen voor moeten komen. nadat ik bij de vw dealer een prijsopgave had gekregen voor de tandwielen heb ik maar besloten om op zoek te gaan naar een 2e hands g40 bak, aangezien die tandwielen rond de 600 euro moesten kosten.

na een tijdje te zoeken kon ik nergens een fantsoenlijke gebruikte g40 bak vinden.. hierna ben ik aan de hand van de onderdeelnummers van de vijfde vernsnellingstandwielen op zoek gegaan naar in welke bakken deze tandwielen nog meer te vinden zijn. toen ik een mooi lijstje met bakcodes had ben ik naar de sloop hier in de buurt gegaan om te kijken of hun zo'n bak hadden liggen.

en eindelijk had ik een geluk, die hadden ze liggen en heb ik dus meteen meegenomen. deze bak heb ik daarna ook uit elkaar gehaald en alles netjes schoongemaakt. ik ga ook deze bakbehuizing gebruiken omdat de g40 behuizing gescheurd was.

tot nu toe ben ik dus zo ver met het projectje, en begin zelf al aardig trots erop te worden. ik hoop van de week wat tijd vrij te hebben zodat ik de bak weer op kan gaan bouwen en weer wat aanbouwdelen van het blok kan gaan spuiten.

ik hoor graag van jullie wat jullie ervan vinden en hoor dan ook graag als iemand tips of goeie ideen heeft!

en ik zal proberen jullie weer wat beter op de hoogte te houden!

zo vandaag tussen de kerst drukte weer even de schuur in gedoken.
heb even nieuwe bougietjes en oliefilter gemonteerd.
ook dacht ik "even" het kleppendeksel te polijsten, ging wat meer tijd inzitten maar het resultaat mag er zijn! ook even het inlaatspruitstuk ervoor gehangen voor het idee

dinsdag middag had ik ook nog even de lader losgehaald, deze is opzich netjes, hij is wel gestift maar dat moet geen probleem zijn, alleen is er een keerring gesneuveld tijdens het loshalen. maar dat zijn de kosten gelukkig niet. deze zal ik dus bestelen en vervangen en gelijk de lader even schoonmaken en insmeren met het daarvoor bedoelde vet!

weer een mini update, heb een intercooler gekocht waar ik erg blij mee ben:

past precies (hoop ik)

ook heb ik vant weekend alle onderdelen voor de versnellingsbak schoongemaakt nieuwe lagers gemonteerd en die kan van de week weer in elkaar net als de g lader!

ik hoop ook een deze dagen mn bestelling binnen te krijgen met wat neue tjoening onderdeeltjes voor het motorblokkie 8-) en dan kan ik het blokje weer verder op gaan bouwen!

maar dat horen jullie vanzelf wel weer!

zo weer een kleine update,
van de week kreeg ik mn bestelling met een 252/276 nokkenas en 5pk poelie setje binnen!
uiteraard was ik er super blij mee en heb ik dit weekend de nokkenas meteen gemonteerd.
nu kon ik ook weer wat verder met het blok en heb ik weer wat aanbouwdelen gemonteerd.

het blokje begint er op te lijken!
ook heb ik gister de bak verder dicht gebouwd.

Reply With Quote