21-01-2014, 10:12
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Problemen MK1 (uitvallen)
Guys,
dit weekend heb ik mijn MK1 uit de garage gehaald om hem even een rondrit te gunnen in zijn winterslaap. Nu, het starten deed hij na 3 keer met choke helemaal open.
Na een tijdje te hebben gereden en de motor warm laten komen ben ik telkens de choke aan het terugbrengen, maar toen hij te laag stond en ik moest stoppen (voor rood licht, kruispunt ed) viel mijn motor uit met de waarschuwingslampjes van mijn batterij en olie. Starten deed hij niet, enkel als de choke weer wat meer open stond.
Ik heb een uur rond gereden (motor was goed warm want ventilator stond nog een eind te draaien na stilvallen), maar kon niet zonder choke rijden anders viel hij gewoon stil.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Ik dacht aan het slecht afgesteld staan van de stationair, maar voor de winterslaap had ik dat probleem niet...misschien de stationair regelklep?
Tijdens het rijden pinkt het lampje van de koelvloeistof ook, maar denk dat de zekering moet vervangen worden, want er zit genoeg koelvloeistof in.