View Single Post
  #4  
Old 10-01-2014, 14:41
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

ik heb al 2jaar een opmerking bij de keuring dat mijn brandstofleidingen lekken (die kleine stukjes die de injectoren verbinden).

ik was in de garage deze week voor de expertize van het ongeluk en vroeg ondertussen aan de garage of ze die rubber slangen hadden, zodat ik ze kon vervangen.

kijk die van de garage er naar en die zegt dat niet de leidingen lekken, maar 2 injectoren.
als je er naar kijkt, zien ze er redelijk nat uit, en ook zie je één spoor diesel die langs de motor naar beneden loopt. op mijn foto de 2de injector van rechts, lekt op het blok en je ziet boven mijn oliefilter dat alles lekker blinkt. de eerste en 4de injector zijn droog (wel vuil) de 2de en 3de staan zeiknat.

vermoedelijk komt het dus uit de naad halverwege de injector (zie 2de foto). daarom mijn vraag of je een injector halverwege kan uit elkaar halen en rubbers vervangen. je ziet namelijk de 6kant vorm om de injector vast te zetten in de motor, maar iets erboven heeft de 'kop' ook 2 platte kanten. lijkt mij dat daar dus ook een sleutel op kan.

garage zegt me dat één injector +300€ kost en ze gaan er een stel oude indraaien die nog goed zijn.
mijn motor heeft 436k km sinds deze week

als je u hoofd op 3uur draait, dan zie je de injector hier goed vettig zitten


in het echt overduidelijk, op foto niet te krijgen.

bij de injector hier naast, staat een plasje olie/diesel aan de voet van de injector zelf. het lekken is waarschijnlijk al een tijdje aan de gang
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote