View Single Post
Old 06-01-2014, 23:21
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by martinus83
Leuk voor de hobby zon olie stoker maar denk dat het het makkelijkst is te investeren in een Petroleum kachel of nog beter een Laser kachel (petroleum kachel met elektrische ontsteking/timer etc). Die heb je voor jaren en mocht je ergens anders warmte nodig hebben neem je hem zo mee.

Ik heb hier zelf nog geen ervaringen mee dus ben wel benieuwd naar jullie ervaring hiermee? verbruik, benodigde vermogen?..

Een petroleum kachel heb ik staan, een zibro karmin.
Je blijft bezig petroleum te kopen, en als je ziet wat er door heen gestookt word, dat is niet goedkoop te noemen. Plus de geur die er af komt, is niet gezond, dan moet je goed ventileren. De duurdere stookolie is dan nagenoeg geurloos, maar ook weer fors duurder.

Straks mooi op olie stoken, en als ik mijn voorraad er door heen heb gestookt, pak ik gewoon wat van het werk mee

In mn volgende garage zou ik het zo weer doen, alleen dan met een pijp door het dak ipv door de muur. Misschien zelfs wel met zon Pelletkachel, echt gigantisch duur zijn ze tegenwoordig ook niet meer. Het is even investeren, maar dan heb je wel wat.

Zon hitte kanon leek me ook wel wat, maar daar is mijn werkplek te klein voor, als ik dan met een auto bezig ben sta ik continu voor dat kanon te werken. Dat word m ook niet.

Een vaste kachel was voor mij nooit geen optie, omdat ik alle ruimte wou benutten voor het werk. En zon ding staat dan toch maar in de weg. Maarja op een gegeven moment ga je je toch bedenken.
Reply With Quote