View Single Post
  #9  
Old 05-01-2014, 17:26
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by timberland
helaas heb je als enige punt nr 2.
nr 1 Bij een dubbele uitlaat wordt deze in het midden gemeten.
Bij uitlaten aan beide zijde worden beide kanten gemeten en daar het gemiddelde van gepakt.

en nr3 is verwaarloosbaar, als het motor geluid in decibels boven de uitlaat uit komt, heb je serieuze problemen


Volgens artikel 2.3.7 lid 5:

3. de hoofdgevoeligheidsas van de microfoon loopt evenwijdig aan het wegdek en vormt een hoek van niet minder dan 35° en niet meer dan 55° met het loodrechte vlak waarin de emissierichting van de uitlaatgassen ligt; de microfoon is zo geplaatst dat de afstand tussen de microfoon en de personenauto het grootst is;
4.indien het uitlaatsysteem meerdere uitmondingen heeft, die zijn aangesloten op eenzelfde geluidsdemper, waarvan de middelpunten niet meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, is de microfoon gericht op de uitmonding die zich het dichtst bij de omtrek van de personenauto of zich het hoogst boven het wegdek bevindt. Indien de middelpunten van de uitmondingen meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, wordt bij iedere uitmonding een afzonderlijke meting verricht, waarbij alleen de hoogst gemeten waarde wordt aangehouden;

dus heb ik toch wel gelijk mbt. het meten van de linkse pijp van de 2 pijpen? aangezien mijn pijpen minder dan 0,3m van elkaar zitten

en wat betreft de motor. ik snap dat hij niet meer herrie zou mogen maken dan de uitlaat. maar met open kap zorgt hij dan toch wel voor extra achtergrond geluiden en dit scheelt per toerental dus kunnen ze er met het calibreren van de achtergrondgeluidenmeting er geen rekening mee houden?
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote