04-01-2014, 19:43
|
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: May 2012
Posts: 355
|
|
Op het moment is de afstelling dus niet juist, maar als je dit goed voor elkaar hebt brand dit SCHONER!!!! als een houtkachel en zonder zwarte rook....
Het is heel simpel...een tank, een goed formaat rookkanaal. Een buis met gaatjes (maak er dus niet te veel zoals ik gedaan heb, maar boor ze uit terwijl de kachel brand)
Onder die buis plaats je een remschijf, daaronder een pannetje.
Zet het geheel op poten en klaar ben je.
Ik heb er nog een soort van lekbak onder gemaakt.
Pak een goeie pan van RVS, het geheel kan heel heel worden. Alu leek me niet echt geschikt omdat dat al vrij snel smelt.
Mn tankje heeft een simpel kogelkraantje en verderop onder de leiding zit een naaldkraantje van de wildkamp, Ik kan hem zo laten druppen of een fijne straal mee krijgen. Stukje koperleiding voor lpg systemen (dikker als remleiding) en dat is het.
Ik moet mijn buis met gaatjes inkorten en minder gaten maken. Ik dicht ze af met een plaat zodat dat er weer makkelijk af kan als het nodig is.
Momenteel even proberen, kijken hoe alles veranderd bij elke wijziging. Elke verandering aan de kachelpijp, of pan of brander heeft invloed op de verbranding. Dat is dus even een kwestie van trial and error.
Koud aansteken doe ik met bio-ethanol, dat brand bijna schoon op, vrijwel direct daarna kan de oliekraan al open.
|