View Single Post
Old 04-01-2014, 19:07
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular

Default Hoe bezwaar indienen decibelmeting?

Beste,

Een tijdje geleden ben ik met mijn golfje 2 aangehouden voor geluid.
Daarna is er een decibelmeting gedaan en daaruit bleek dus dat mijn golf teveel herrie produceerde. omdat het meer als 4db was werd het een officier van justitie.
Vandaag de bekeuring binnen gekregen en die is maar liefst 397euro echt te gek voor woorden.

Dus nu ben ik een beetje aan het rond zoeken geweest naar hoe de meting zou moeten verlopen en dan zijn er een aantal dingen die bij mij niet klopten.

1. Bij een uitlaat met dubbele pijp moet gemeten worden vanaf de pijp die het dichtst bij de omtrek van de auto zit. Bij mij hebben ze gewoon het hart van de twee uitlaatpijpen genomen, dit klopt dus niet.
2. Verder is er bij het uitzetten van de microfoon geen gradenboog gebruik wat volgens mij wel zou moeten. Dit is gewoon op het oog gedaan, terwijl hij ergens tussen de 35 en 55 graden zou moeten zitten.
3. Er is gemeten met de motorkap open. Heb hier geen specifieke regel voor kunnen vinden, maar volgens mij is het de bedoeling dat je de auto op een normale manier meet, je rijd immers nooit met je motorkap open en hierdoor heb je dus achtergrond geluiden van de motor.

Nu wil ik dus bezwaar gaan indienen, maar kan iemand mij vertellen hoe dit precies aan te pakken?
Want heb ook ergens iets gevonden over een WOB melding aanvragen. maar weet iemand wat dit precies is, en of dit ook per se nodig is om aan te vragen, of is alleen een bezwaarschift genoeg?

Wie kan me hier wat meer over vertellen, want zulke bedragen gaan natuurlijk nergens meer over