View Single Post
  #9  
Old 02-01-2014, 17:03
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Barn is een beetje nostalgisch wat betreft alles origineel houden. Maar aan de andere kant heeft hij wel gelijk en heb je niet zo gek veel opties zonder de bekende voor- en nadelen.

De bestaande EG is om te bouwen naar Digifant. Ik heb destijds de nodige research ervoor gedaan omdat ik serieus gezeik had met die mechanische luchtweger/spinnenkop rommel. Het is behoorlijk wat werkt maar belangrijkste voor mij om ervan af te zien was dat je behoorlijk terug valt in vermogen van 116 naar 78 PK.

Alles pakken van een DX is ook mogelijk maar is inmiddels ook zwaar gedateerd.

Er zijn vrijwel geen garages meer die nog weten hoe ze een EG/DX mechanisch weten af te stellen. Daarmee bedoel ik het K-jetronic systeem met dubbele bar meters om tot je juiste druk werk druk te komen op de injectoren.

Spinnenkoppen zijn vrijwel niet zelf te reviseren (of je bent een specialist) maar inmiddels kun je ze wel weer nieuw kopen via eBay (niet schrikken van de bedragen).

Ombouw naar carburateurs moet je van houden.

Ombouw naar throtle bodies is zo duur dat je nooit een verouderde EG als basis gebruikt.

Als je wat wilt weten hoe het zit met je maar even PM'en ik heb 8 jaar geleden is een ombouw van 1500JB naar 1600EG gedaan.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote