31-12-2013, 18:25
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
|
|
Ten eerste gewoon niet doen, jouw wagentje is zo origineel, behoudt dat zo veel als je kunt. Ten tweede is de brandstofopbrengst weldegelijk anders bij een 1.8 dan bij een 1.6.
Heb je je huidige systeem al eens aangekeken? Weet je hoe de staat is? De pomp zal wel vast zitten, zitten ze eigenlijk altijd. Kost 70 Ã* 80 euro voor een nieuwe originele Bosch. Accumulator is zelden stuk, leidingen zijn wel lastig. Die rotten zeer sterk en gezien de algehele staat van de jouwe, zullen de leidingen niet opperbest meer zijn. Ik heb al veel rondgebeld en gedaan, maar nog geen bedrijf kunnen vinden die ze me nieuw kan maken. Dan spreek ik over de flexibele stukken tussen de pomp/accumulator/vaste leidingen naar voren. Die vaste leidingen kun je gewoon op rol krijgen (neem wel de stalen en niet de koperen, zoals het hoort te zijn).
Dan de spinnenkop. Daarvan gaat de plunjer (die zit in het midden van het zwarte blokje waarop al de leidingen zitten) vaak vastzitten. Is gemakkelijk te testen of dat zo is door de aanzuigpijp naar het spruitstuk los te nemen, de kop van de luchtfilterbak los te klikken en de luchtweger omhoog te duwen. Dit moet heel soepel gaan, je hoort bij een goedwerkende kop geen druk te hoeven zetten. Als de plunjer iets weerstand geeft, dan komt hij wel los bij het starten. Dan komt er namelijk druk op te staan vanuit de pomp en duwt die hem terug. Een paar keer goed gas geven en hij loopt wel. Als de plunjer veel weerstand geeft en bovenaan blijft zitten, moet het zwarte blokje uit elkaar. Is niet veel of lastig werk, je moet alleen wel heel proper en secuur werken. Ik kan je erbij helpen, mocht dat nodig zijn.
|