Thread: Circuit golf.
View Single Post
  #115  
Old 30-12-2013, 19:46
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik zie dat er appels met peren vergeleken worden en daar ook nog eens een welles/nietes uit is ontstaan.

Een slalom-auto is niet te vergelijken met een race-auto.
Als je deze auto bouwt voor de slalom, dan kan het zijn dat ie er beter van word.
Bouw je hem voor op het circuit dan ben je hem drastisch aan het achteruitsleutelen

Een auto waarvan ze zeggen dat hij leuk rijd, kan je wel nagaan dat dat iets anders is als SNEL. De auto's van tegenwoordig hebben weinig karakter en dat klopt dan ook als je weet dat het karakter voornamelijk ontstaat door de gebreken of onjuistheden wat ze dan typisch noemen voor de desbetreffende auto

Voor op het circuit wil je een auto die stabiel en scherp kan rijden op hoge snelheden zonder enige vorm van slippen etc. Hoe scherper de auto, hoe kleiner is het lijntje van corrigeren en is daarom ook meestal ontdaan van alle elektronische hulpmiddelen.


Voor Slalom wil je een auto met een korte wielbasis en een totaal afwijkende geometrie ten opzichte van een race-auto voor het verkrijgen van een grote stuuruitslag en een overstuur om zo tijd te kunnen winnen bij het maken van korte bochten. Ander camber, toe/uit spoor en een caster die veel meer op die van een rally-auto lijkt.

Bij een achterwielaangedreven auto zoals de BMW is duidelijk te zien dat de voorwielen helemaal aan de voorkant van de auto zijn geplaatst en de achterwielen verder naar voren onder de achterbank. Een Golf is ontwikkeld als voorwielaangedreven-auto door de plaatsing van de voor- en achteras en de wielbasis.
Ook als 4wd heeft hij nog steeds de rijeigenschappen van een voorwielaangedreven auto omdat hij zo ontwikkeld is als basis.
Als je bij een BWM de motor verder naar achteren zou plaatsen knapt hij er wel van op, maar niet de Golf.
Reply With Quote