View Single Post
Old 30-12-2013, 14:47
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by fearless
Ik heb nog geen foto's, maar als je op youtube kijkt naar de Ozzirt style waste oil burner dan zie je er al heel wat.

Ik heb een oude propaantank gekocht en de rest had ik nog liggen. Dat zijn de leukste bouwwerken, van oud spul wat anders toch wegging

Een remschijf had ik nog over van een Fiat, 24cm rond.
Een koekenpan van de ikea 24cm rond komt daar onder (4 euro )

Vandaag een buisje gescoord voor de "secundaire brander" Deze is zon 20cm lang
11.5cm doorsnee en 4mm wanddikte.
Hierop heb ik een stuk ruitjespapier geplakt, en wat boorpunten uitgetekend. Ik denk dat ik gaten ga boren van 8 en 12mm.

De remschijf ga ik uitdraaien zodat de buis er precies strak in valt (op de naaf)
Dan las ik dat vast.

Dat geheel moet dan onder op de tank komen, maar ik denk dat ik dat ga vastbouten. Ik maak dus een ring of een paar ogen die om de secundaire brander past zodat ik hem weer los kan halen als er een gaatje bij moet of groter geboord moet worden. (voor de afstelling)

Mijn kachelpijp haal ik bij houtkacheldirect.nl, die zit in Kampen. Mooi in de buurt. Ik ben straks 100 euro aan kachelpijp kwijt. 2M recht, 1x een 90graden bocht en een halve meter voor naar binnen.

Als ik het geheel wat meer in elkaar heb staan zal ik wat foto's maken.

Wat is het nut van die "secundaire brander" dan?
En de verbranding die onderin die pan zit die heeft toch ook lucht nodig, of trekt die de lucht via het druppel punt van de toegevoerde olie de lucht weg?

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote