View Single Post
  #25  
Old 29-12-2013, 18:11
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

dan scheelt er ook iets aan. als de koppakking kapot is, komt er weliswaar meer druk op het systeem, maar zou de dop de overdruk gewoon moeten aflaten en mogen er GEEN leidingen kapot of los springen.
dus daar werkt de overdrukfunctie van de dop niet meer.

lekke koppakking kunnen ze heeel eenvoudig testen in een garage. die hebben zo een toestel die aan het water kan zien of er uitlaatgassen bijkomen. normaal loopt de motor ook heet dan.
radiatordarmen kunnen heel hard worden van de druk, en kunnen best heet worden zonder dat er een probleem is. als je verder geen problemen hebt, zou ik alles zo laten. niet direct koppakking gaan vervangen als het niet nodig is.
je kan eventueel eens een andere dop gebruiken (wissel bv eens met iemand die geen problemen heeft. kan die direct u dop testen, en weet jij of jouw motor zich we goed gedraagd met zijn dop
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote