View Single Post
  #2  
Old 27-12-2013, 19:41
VWmotion's Avatar
VWmotion VWmotion is offline
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 138
Default

Dat is afhankelijk van wat je wilt. Een nokkenas verander je meestal als onderdeel in combinatie met meerdere tuning delen, bijvoorbeeld je in- en uitlaatsysteem en het type carburatie of injectie. Alleen een nokkenas in een standaard motor zal niet het gewenste resultaat geven en de motor waarschijnlijk alleen maar beroerder laten lopen.
Die graden bepalen het karakter van je motor waarbij een 272 bijvoorbeeld vrij mild is en de 288 zijn max. koppel pas bij veel meer toeren geeft. Dan heb je ook nog lift, overlap en of de nokkenas uberhaupt past zonder aanpassingen aan de kop, of er zwaardere klepveren nodig zijn.
Dan moet je inlaatsysteem het dus nog bij kunnen benen en datzelfde geldt dus ook voor je uitlaatsysteem...
Niet zo simpel dus en daarom de vraag: wat wil je ermee. Als je iets meer wilt kun je beter beginnen met een spaghetti spruitstuk met een opener uitlaatsysteem en een sportluchtfilter. Dat zal goed werken met een 272 straatnokkenas.
Reply With Quote