01-05-2005, 16:45
|
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Mar 2005
Posts: 100
|
|
Hallo
je bepaalt natuurlijk zelf(afhankelijk van je budget) welke optie voor jou het beste is.
maar als je echt passie met je auto hebt en er voorlopig nog lang van wil genieten zonder zorgen om roest en verrotte wielranden/drempels/enz,dan ga je natuurlijk voor optie 3.
ikzelf (ben autoschadehersteller/dikke 6jaar plaatwerkervaring) ga altijd nog een stapje verder met restauratie.
als ik een nieuw wielkastrandje inlas(nooit eroverheen) dan controleer/vervang ik ook het binnenscherm(randje),daarna na het gelaste gedeelte te hebben afgeslepen,vertin ik de lasnaad en vijl/schuur met mn carrosserievijl de plaat zo goed als strak,daarna uitschuren en een beetje plamuren voor de verloopjes(blanke plaat naar de laklaag).
dit is in mijn ogen de beste manier om ingelaste delen perfect af te werken,heb nog niet meegemaakt dat reparatie's die op deze manier zijn uitgevoerd weer zijn gaan roesten bij de lasnaad.
wat vaak het geval is met ingelaste delen en scheuren na een tijdje in het plamuurwerk,is dat de lasnaad niet helemaal 100% is geweest,plamuur trekt namelijk vocht aan(uitzonderingen daargelaten,denk aan alsie plus,staal/alu plamuur),dus als er 1 klein gaatje in de lasnaad zit,dan heb je al gauw dat er vocht naar de plamuur trekt en dan heb je binnen no time scheurtjes/blaasvorming,enz.
als je slecht en te snel gelast plaatwerk hebt,dan is het plaatwerk vaak behoorlijk getrokken/vervormd,gevolg er word dan vaak een veels te dikke plamuurlaag(soms wel 3 a 4 mm of meer) aangebracht om het toch maar weer strak te krijgen.
dikke plamuurlagen gaan altijd nawerken en dan heb je na verloop van tijd uiteindelijk alsnog een bagger reparatie.
dus invormeer goed over hoe er word gerepareerd en wees nu zo slim om niet op een paar centen te bezuinigen,want daar krijg je later spijt van.
over een kleine 2 maand begin ik met mijn golfje 1 diesel te restaureren en zal tegen die tijd een heus live verslag proberen te realiseren(ben alleen niet zo handig met pc's als met plaatwerk).
groeten Hendrik
|