Thread: abf golf 2
View Single Post
  #5  
Old 23-12-2013, 12:58
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Job,

De aandrijfassen moet je gewoon origineel Golf 2 laten, ligt aan de motor die je neemt, maar de meeste grote motoren hebben 100mm homokineten, die kun je op de Golf 2 as zetten en dan is dat ook verholpen.

Een nieuw type zekeringkast heeft in de 20 stekkers achter erin gestoken, een oud type nog niet de helft, daaraan is het makkelijk te zien, haal de zekeringkast even los en kantel hem een beetje, maak dan een foto en het word al snel duidelijk, waarschijnlijk heb je al een nieuw type erin, dan is de ABF en VR6 boom zo plug en play.

Je hebt zowiso een 16V pomp van een Golf 2 nodig die onder de auto komt te hangen, een opvoerpompje heb je al erin zitten, de stroom voor de hoofdpomp kun je daar splitsen.

Uilaat + kat van de motor nemen, en de rest ook van een 16V Golf 2 = plug en play.

Koppeling kun je ook met een T4 hevel mechanisch maken, werkt ook perfect..

Wel opletten dat de motor niet jonger is dan 09 '94 anders zit je ook nog met de startblokkering, dan moet je of de sleutel en immobox van de motor erbij pakken, of de ecu sleutelvrij maken ( kan ik eventueel ook doen )

Bij een VR6 in een Golf 2 heb je tevens een G60 radiateur nodig.

Subframe kun je zowel golf 2 laten of van een Golf 3 nemen, bij het laatste moet je de rest van het onderstel overzetten, dus stuurhuis, draagarm en aandrijfas + fusee's van de Golf 2, dan blijft de spoorbreedte gelijk.

Wellicht ben je nu wat wijzer geworden.

Gr Stefan
Reply With Quote