22-12-2013, 13:11
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,362
|
|
loopt wel hoog stationair ..toch?..ik snap dat wel, dan ligt de motor stiller in de auto en neemt hij ook mooier over bij opschakelen..
en er zit meer in dan dit..dit is ondanks de kleinere wielen niks rapper dan een goede DX...affijn
er is al heel veel geschreven door iedereen ,ook door mijzelf..
komt ie nog een keer..
alleen een grotere gasklep op een standaard inlaatspruitstuk en ditto kop/kleppen haalt niks uit..
een atmosferische motor kan alleen maar cumulatief getuned worden..ik lees ook verhalen over 'scherpe' nokkenassen in een standaard blok..dit haalt ook niks of weinig uit..
en wie kent de Bonrath powerrohr nog?..ook zoiets ,dat zou zogenaamd ook 10pk leveren
het beste begin je gewoon met een spaghetti spruitstuk en ditto uitlaat van een 'echt' merk..dan trek je later de kop eraf (mits je onderblok nog goed is)en laat die dan aanpakken..evt met een nokkenas van Schrick en grotere kleppen ...stukje bij beetje
en zelfs nadat je dit allemaal hebt gedaan en bekostigd..vraag je jezelf af waarom je niet gelijk een KR erin hebt gegooid
ikzelf heb vanaf begin tot midden/eind jaren '90 gereden met een tot gruppe N specificaties verbouwde DX in mijn 83er Golf 1 GTI..de hele mikmak tot een 1,9 blok en alles toe ,dit is toen gedaan door Van Kroonenburg in Geldrop..kostte toen voor een GTI aan geld ..en gaf uiteindelijk na 2 of 3 rollenbanksessies tussen de 140 en 150 pk nagelang afstelling en weersomstandigheden
top was niet zoveel hoger ,denk aan 200 km/h 'echt' op 16 inch, 0-100 iets van een seconde of 7,5 soms iets meer..
dus als je denkt dat enkel een gasklep en warmdraairegelaar iets gaat doen..think again..
plus er zijn tegenwoordig andere manieren en conversies om je Golf 1 rapper te maken (g60..KR/PL..VR6..20vT etc)..in 93 had men die keus (helaas) niet
|