View Single Post
  #3  
Old 18-12-2013, 09:53
VAGKonzept VAGKonzept is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 331
Default

@ Topicstarter : ben je ervan bewust wat je precies vraagt ? Ik meen uit je vraag af te leiden dat het lijkt alsof je denkt dat het "vlug " even een turbo monteren is...

Omdat zoiets met de juiste onderdelen in voorraad en enige kennis wel in 'n dagje gedaan kan worden, wordt onder mensen die regelmatig sleutelen wel eens gezegd dat je "even" een turbo kan monteren...

Maar je moet weten dat het niet enkel om een turbo gaat, maar dat deze ook gesmeerd moet worden. Je uitlaat moet pas gemaakt worden op de turbo, de inlaat moet aangepast worden met stukken van de juiste donormotor, de pomp moet vervangen worden, je injectoren moeten kloppen met de setup... je moet rekening houden met al dan niet aanwezig zijn van zuigerbodemkoeling van het oude blok...

Daarenboven werkt een TDI compleet anders dan een D/TD (oa type van inspuiting, turbo, soort pomp,...)

't is overigens geen aanval... maar aan je eerste post te zien lijkt het me dat je het een beetje te simpel ziet en daar wil ik even op wijzen.

EDIT : Wat Stefan hieronder zegt is helemaal waar. Jezelf even voorstellen en deftig Nederlands typen kan geen kwaad...
__________________
***Proud member of VAG_Konzept***

***Bags Are For Groceries !!!***

***People hate mk3's, that's why we love them ***

...als Kind mal in die Ă–lwanne gefallen...
Reply With Quote