View Single Post
  #4  
Old 15-12-2013, 22:24
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Onder de schotel zit nog een moer. Zolang die blijft zitten schiet er niks los normaal gezien.
Echter is je veer gebroken. Dus kan dit wel losschieten als je eerst de onderste 2 bouten gaat lossen.

Beste methode is dan de topmoer los te maken terwijl de auto nog op zijn wielen staat(dit is sowieso handiger, omdat die topmoer goed vast kan zitten) en daarna rustig op te krikken tot het wiel loskomt. Dan is de spanning van de veer af en kun je de onderste 2 bouten gewoon lossen. Denk wel aan je eigen veiligheid, dus ga niet voor de wielkast staan met opkrikken.

Tip: vervang beide kanten tegelijk en controleer de schokdempers ook even. Want het is in de meeste gevallen allemaal even oud. Ook als je 2e hands spul gaat gebruiken.

En inderdaad. Uitlijnen! De onderste 2 bouten zijn sleufgaten en dus aan afstelling onderhevig. Let wel op dat je bij de uitlijnboer opzettelijk vraagt om het CAMBER of WIELVLUCHT te stellen. Dit word namelijk vaak niet gedaan bij de standaard uitlijning.
Bij de meeste moet je hiervoor bijbetalen. maar er zijn er die gewoon een all-in prijs rekenen. Alleen de vooras hoeft gesteld te worden.

Gebruik die inbus trouwens, anders krijg je die topmoer in de meeste gevallen alleen met een luchtsleutel los.

Succes ermee!
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote