View Single Post
Old 13-12-2013, 15:40
Golf_MK2 Golf_MK2 is offline
Forum Newbee

Default golf '87 ombouwen CNG

Hoi,

ik ben de trotse bezitter van een gave MK2 1.3 met carburateur.
Ik heb ook een MK2 diesel, maar deze moet helaas weg vanwege de wegenbelasting in 2014. (bij interesse graag mailen).

Nu vraag ik mij af, hoe het zit met het ombouwen van de benzine golf, naar CNG (ofwel aardgas). Heb de RDW al gemaild, dus dat antwoord verwacht ik binnenkort.

Maar misschien zijn er al mede forummers die eerder met dit bijltje gehakt hebben, kan er op internet verder weinig over vinden. Het lijkt iig simpel, een reduceer om van 200 barg naar atm. druk te gaan, een mixer die je in je luchtfilter monteert en dan nog wat losse kleppen/schakelaars/metertjes.

Op ebay zijn wel ''CNG conversion kits carbureted'' te vinden, maar ik vermoed dat dit spul niet goedgekeurd is voor europa. Vaak staat er ook LP bij, dus niet geschikt voor 200 bar denk ik (en dus een actieradius van lik-me-vestje). Het doet ook vrij 'chinees' aan allemaal (op zich niet heel erg hoor).

de flessen zullen nog het duurst zijn, vanwege de 10 jaarlijkse r110 (toch?) keuring.

Ik hoop in ieder geval iets wijzer te worden, ben vooral benieuwd naar geschikte kits voor zelf om te bouwen.
Reply With Quote