Ondertussen ben ik bezig om de schakelpook en stang aan te schaffen die eigenlijk voor deze bak zijn bedoeld. Het porsche schakelen luistert zeer nauw als ik het zo lees op diverse fora.
Vanavond druk geweest met het af lassen van de draagarmbevestiging links en rechts:
En vandaag ben ik bij m'n apk garage geweest om te vragen voor een ford druklager (gebruikt):
Die hadden ze dus, en die heb ik aan verschillende kanten open geslepen om te kijken hoe die in elkaar zit.
Eerst kijken of de keerring van de porsche bak pas te maken is, dat gaat wel lukken, er hoeft slecht 0,2 mm van de behuizing afgedraaid te worden.
Alleen om in de bak te passen moet er 0,8 mm afgedraaid worden en dan blijft er maar 0,2 mm over. Dus daar ben ik nog niet helemaal over uit, maar ik hoop dat het aan te passen is...
Ook de toevoerleidingen doorgesneden en daar is gelukkig vlees genoeg om draad te tappen, de gaatjes zijn 4,2 mm.
Kortom, een soortgelijk druklager moet bruikbaar zijn, maar er zijn wel wat aanpassingen voor nodig.
Morgenavond weer verder!
Gr. Cees