View Single Post
Old 08-12-2013, 17:37
Golf 1 Golf 1 is offline
Forum Regular

Default Golf 1, 1.8 K-jetronic ombouw naar 1.8 T

Hoi Forum leden,

Ik zal mezelf voorstellen, Ik ben Chiel en 24 jaar. Op mijn 18 of 19 heb ik mijn eerste Golf 1 gekocht. Dit was een Duitse auto en een gestrand project, de auto was rollend en waterdicht maar verder zat alles er in kratjes bij.

Deze auto heb ik in de loop der jaren helemaal aangepakt en geprobeerd zo goed mogelijk te restaureren. De auto is nu net 2 jaar af en de eerste meeting die ik toen bezocht heb was Worthersee 2012 de auto was toen net een maand af en de reis was dus onwijs spannend en heel leuk om van het werk te genieten

Nu 2 jaar gereden met een 1.8 k-jetronic en nu besloten om er een 20-VT in te bouwen.

Dit project zal komende winter uitgevoerd worden, ik zal binnenkort ook wat foto's plaatsen van de auto toen ik hem kocht en wat ik er tot nu toe aangedaan heb.

Tot snel

Zo heb ik de auto gekocht

De volgende foto's die ik zal plaatsen gaan over de restauratie, het word een samenvatting anders komt er geen eind aan.

Hier nog een foto van de binnenkant.

Nu zullen de foto's van het restauratie proces volgen.

Het plaatwerk en voorbewerken doe ik allemaal zelf in de avond uurtjes en de weekenden.

Aan allebei de kanten zitten roest plekken voornamelijk de instap en de raamsponning.

Eerst alles kaalborstelen en daarna stralen en strak maken.

De rechterkant ziet er eigenlijk hetzelfde uit dus die foto's plaats ik niet.

De rest volgt binnenkort.
Reply With Quote