View Single Post
  #1  
Old 04-12-2013, 16:08
SvenFGTF's Avatar
SvenFGTF SvenFGTF is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 161
Default Vraag over vacuumvervroeger & klep/schakelaar Golf MK2 1.8 RP

Na veel vervangen te hebben start de Golf weer lekker en loopt hij ook beter, maar nog niet helemaal top.

Het probleem is dat hij af en toe te hoog stationair loopt. Zodra ik de vacuumslang aan de kant van de vacuumvervroeger af trek en deze slang afdicht loopt hij perfect. Opzich een oplossing maar die vervroeger zit er niet voor niks natuurlijk.

Wat ik er van begrijp is dat deze vervroeger op de momenten dat het nodig is de ontsteking een paar graden verschuift. Tussen het gasklephuis en de vervroeger zit een soort "schakelaar/klep". Zie onderstaande afbeelding:


Slang nummer 7 loopt naar nummer 2 (de schakelaar/klep) en die loopt via slang nummer 8 naar de vervroeger. Wat ik hiervan begrijp is dat nummer 2 de vervroeger een soort van reguleert.

Ergens hierin zit het dus mis. De slangen zijn helemaal goed, die heb ik vorige week vervangen. De vervroeger is volgens mij ook goed want als ik hieraan zuig hoor ik een klik en vervolgens is er een vacuum.

Nummer 2 is volgens ETKA een "solenoid change-over valve". Als ik de motor laat lopen en aan nippel naar de vervroeger voel dan staat er constant een vacuum op, en dat lijkt mij dus niet te kloppen. Kan iemand dit bevestigen?

Ik heb een idee dat deze klep/schakelaar kapot is en daardoor constant een vacuum op de vervroeger zet waardoor deze onnodig hoog stationair gaat lopen.
  • Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mijn hersenspinsels bevestigen?
  • Moet er op de nippel naar de vervroeger van klep nummer 2 af en toe vacuum staan of constant? (oftewel, heeft de vervroeger af en toe een vacuum of constant?)
  • is er een manier waarop ik deze klep kan testen?
__________________
Reply With Quote