29-11-2013, 17:56
|
|
VW Guru
|
|
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
|
|
Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
Mijn motorblok is ook een JR met 70pk. Heeft een paddestoel (Boostpin) boven op de dieselpomp.
Degene die geen Boostpin hebben, is het ofwel een normale diesel ofwel een 1900d.
Qua tuning; Ik had voor even de boostpin mod toegepast (zonder de turbodruk te verhogen) waarbij ik dus veel meer koppel onderin kreeg, maar de druk wegvalde op 3800rpm. het zal je ook wat onverbrande diesel kosten aangezien je een hele zwarte doemp achter je laat, tenminste als je je roetschroef terug draait om de inspuiting te beperken, dan heb je dat niet meer. (dit had ik nog niet gedaan)
Intercooler is altijd beter, Als je een JR hebt (olie gekoelde turbo) kan je beter een watergekoelde turbo zoeken zodat je een intercooler kan plaatsen, handiger en veiliger qua temperaturen wat je produceert..
|
Elke turbo is olie gesmeerd..
En waarom een turbo met waterkoeling ?? Wat heeft dat nu met een intercooler te maken ?
Als je de boostpin mod doet moet je OOK niet de roetstop verder terug draaien, dan krijg je juist minder vermogen! Moet je iets uitdraaien, boost verhogen en het loopt lekker.
|