24-11-2013, 20:55
|
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Jan 2010
Posts: 161
|
|
Golf mk2 1.8 RP - Start soms niet & loopt af en toe stationair hoog
Ook maar even hier mijn probleem, misschien heeft iemand wel de oplossing. Ik heb 2 problemen die soms op willekeurig momenten ontstaan, en ik heb het idee dat het problemen zijn die samen dezelfde oorzaak kunnen hebben.
Probleem 1:
De golf besluit soms uit het niets ineens op 1500 tot 2000 toeren te blijven hangen als ik een stukje gereden heb, wanneer ik bijvoorbeeld bij het stoplicht stil sta. Vervolgens rij ik wat verder en dan loopt hij weer netjes. Soms helpt het als ik hard het gaspedaal omhoog trek, soms niet.
Probleem 2:
De auto start soms ineens niet. De enige manier om hem aan de praat te krijgen is door de startmotor door te laten jakkeren en met het gas te spelen. Op een gegeven moment begint hij te pruttelen en loopt hij super slecht, alsof hij op te weinig cilinders draait. Zodra ik de sleutel los laat en het gas los laat slaat hij weer af. dit moet ik meestal 2x doen en daarna loopt hij weer netjes stationair alsof er niks aan de hand is. Dit gebeurd niet elke keer en soms een week niet, en dan ineens weer wel. Heb er nog geen regelmaat in ontdekt.
Wat ik heb gedaan en ontdekt:
Ik heb ondertussen al ontdekt dat de flens onder het gasklephuis 3/4 gescheurd was, deze is vervangen door een nieuw exemplaar. Verder was het vacuumslangetje van de vervroeger op de ontsteking niet aangesloten, die heb ik weer goed aangesloten. Na dit te hebben gedaan loopt hij nu 1100 toeren stationair ipv 900 stationair.
Ik heb wat zitten spelen met het schroefje op de gasklephendel dat tegen de gaskleppositie sensor aankomt waardoor hij 900 toeren ging lopen. Sinds ik echter de vacuumslang van de vervroeger heb aangesloten zijn het weer 1100 toeren geworden, en ik krijg het niet meer bijgesteld.
Verder heb ik de gaskabel normaal gesteld want die stond verschrikkelijk los, ik denk dat de vorige eigenaar dit als een soort tijdelijke oplossing heeft gedaan, maar het maakte eigenlijk geen verschil.
Ook heb ik een spuitbus met water op de bougiekabels gespoten, maar ik merkte geen geknetter. Wel zat ik met mijn handen aan de bougiekabel van de 2e cilinder van rechts terwijl hij liep, en toen kreeg ik een kleine schok.
Het is een rp motorblok uit een golf mk2 uit 1991. En bij het rijden heb ik geen problemen. Vandaag voor het eerst het verbruik gecontroleerd en dit kwam uit op 1:9.5 . Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik vond het een tikkie hoog.
Ik weet even niet meer wat ik nu kan controleren, misschien iemand met goede tips?
|