Het ligt er aan, waarom het bij jou auto nu niet klopt. Immers, op die rood-bruine kabel moet gewoon permanent +12V staan. de rood-witte kabel is voor "+12V na contact", en tevens dus de voedingskabel. Dan zou je dus kunnen meten, of, en zo wel, waar je constant +12V hebt. Mocht het zo zijn dat het niet op de rood-bruine, maar op de rood-witte is, kan je radio aan en uit, maar onthoudt het geen instellingen en radiozenders. Afgezien van de vraag waarom het zo is, moet er iig ook +12V naar de rood-bruine kabel.
Samengevat:
+12V constant op rood-bruin EN rood-wit => radio kan aan en uit met knop, geheugen werkt
+12V constant op rood bruin, +12V na contact op rood-wit => radio gaat aan en uit met de knop wanneer de auto op contact staat, gaat aan wanneer de auto op contact gaat, gaat uit wanneer de auto van contact af gaat, kan niet aangezet worden zonder contact, geheugen werkt.
zo als gezegd, het is mogelijk om iig bij een Golf 3 het zo te bouwen, dat de sleutel in het contactslot alleen al voldoende is voor de radio om te werken, hoeft dus niet omgedraaid worden. Maar ik heb geen Golf 3, dus ik zou je niet kunnen helpen aan kabelkleuren of zo..
![Thumbup](http://www.volksforum.com/forum/images/smilies/thumbup.gif)